Artykuł sponsorowany
Automatyzacja obsługi klienta to rozwiązania, które mają na celu uproszczenie i przyspieszenie kontaktu z klientem. Pozwalają one przyspieszyć ten kontakt i zwiększyć jego jakość. Zobacz, jak zautomatyzować kontakt z klientem.
To głosowy asystent, dzięki któremu usprawnisz pracę swojej firmy, zwiększysz jej wydajność i oszczędności. Voicebot, czyli bot głosowy to program komputerowy, który udziela odpowiedzi na zadawane pytania, prowadzi rozmowę i pomaga rozwiązywać konkretne problemy.
Bot głosowy może albo całkowicie obsłużyć klienta, albo po określeniu tematu rozmowy i zebraniu podstawowych informacji przekazać sprawę do danego konsultanta. Voicebot pozwala dopasować konkretne problemy czy tematy, z którymi zwraca się klient, do danych pracowników. Dzięki temu przyspieszona jest obsługa klienta i cały proces komunikacji z nim.
Jedną z usług voicebota może być automatyczna windykacja. Usprawnia ona cały proces windykacji i obniża jej koszty. Polega to na odzyskiwaniu należności od klientów bez konieczności angażowania pracowników.
Windykacja jest dla wielu klientów tematem delikatnym, dlatego chętniej podejmą oni rozmowę na ten temat z botem głosowym niż z pracownikiem. Voicebot nie pokazuje emocji i potrafi jednocześnie skutecznie przeprowadzić klienta przez poszczególne kroki procesu windykacji automatycznej.
To rozwiązanie pozwala poprowadzić automatyczną rozmowę z klientem według zaplanowanego scenariusza. Wirtualny konsultant działa niezależnie od pory dnia i tygodnia, dzięki czemu klienci mają możliwość otrzymania obsługi czy odpowiedzi na pytania w każdej chwili. System przetwarza uzyskane informacje i proponuje skuteczne rozwiązanie problemów klienta.
Wirtualny konsultant pozwala usprawnić obsługę klienta poprzez obsługiwanie większej ilości zapytań i przekazanie, w razie konieczności, rozmowy do pracownika. Nawet jeżeli liczba obsługiwanych klientów wzrasta, wirtualny konsultant sprawia, że nie istnieje potrzeba zatrudniania kolejnych osób.
To rozwiązanie pozwala na wzrost zaufania i zadowolenia klientów, dzięki czemu możliwe jest budowanie długoterminowych pozytywnych relacji z nimi.
To oprogramowanie, które pozwala na automatyzację kontaktu z klientem i generowanie oszczędności. Komunikuje się on z klientami w określonym zakresie tematycznym. Dzięki wbudowanej bazie wiedzy pozwala odpowiedzieć na zadawane pytania w najbardziej adekwatny sposób.
Ręczne potwierdzanie terminu umówionej wizyty czy też pisanie e-maili informujących o tym, że zakupione produkty zostały wysłane, byłoby bardzo czasochłonne i uciążliwe. Dlatego też warto zautomatyzować te procesy. Wysyłanie powiadomień o statusie sprawy czy przypomnień sprawi, że wzrośnie zaufanie klienta wobec firmy. Będzie miał on pewność, że jego zgłoszenie jest realizowane.
Klienci często zadają takie same pytania, na przykład o konkretną ofertę, o ceny czy zakres usług. Pracownicy odpisując kolejnym osobom na te same pytania tracą wiele czasu. Dlatego też warto określić najczęściej zadawane pytania i stworzyć szablony wiadomości albo ustawić opcję automatycznych odpowiedzi.
Jeżeli firma posiada konta na różnych platformach, warto je zintegrować pod jednym interfejsem. Zarządzanie kilkoma kontami mogłoby być męczące i czasochłonne, dlatego warto postawić na takie rozwiązanie.
Zdjęcie główne artykułu: Designed by Freepik