Jak zautomatyzować kontakt z klientem?
Biznes

Jak zautomatyzować kontakt z klientem?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Automatyzacja obsługi klienta to rozwiązania, które mają na celu uproszczenie i przyspieszenie kontaktu z klientem. Pozwalają one przyspieszyć ten kontakt i zwiększyć jego jakość. Zobacz, jak zautomatyzować kontakt z klientem.

Voicebot

To głosowy asystent, dzięki któremu usprawnisz pracę swojej firmy, zwiększysz jej wydajność i oszczędności. Voicebot, czyli bot głosowy to program komputerowy, który udziela odpowiedzi na zadawane pytania, prowadzi rozmowę i pomaga rozwiązywać konkretne problemy.

Bot głosowy może albo całkowicie obsłużyć klienta, albo po określeniu tematu rozmowy i zebraniu podstawowych informacji przekazać sprawę do danego konsultanta. Voicebot pozwala dopasować konkretne problemy czy tematy, z którymi zwraca się klient, do danych pracowników. Dzięki temu przyspieszona jest obsługa klienta i cały proces komunikacji z nim.

Automatyczna windykacja

Jedną z usług voicebota może być automatyczna windykacja. Usprawnia ona cały proces windykacji i obniża jej koszty. Polega to na odzyskiwaniu należności od klientów bez konieczności angażowania pracowników.

Windykacja jest dla wielu klientów tematem delikatnym, dlatego chętniej podejmą oni rozmowę na ten temat  z botem głosowym niż z pracownikiem. Voicebot nie pokazuje emocji i potrafi jednocześnie skutecznie przeprowadzić klienta przez poszczególne kroki procesu windykacji automatycznej.

Wirtualny konsultant

To rozwiązanie pozwala poprowadzić automatyczną rozmowę z klientem według zaplanowanego scenariusza. Wirtualny konsultant działa niezależnie od pory dnia i tygodnia, dzięki czemu klienci mają możliwość otrzymania obsługi czy odpowiedzi na pytania w każdej chwili. System przetwarza uzyskane informacje i proponuje skuteczne rozwiązanie problemów klienta.

Wirtualny konsultant pozwala usprawnić obsługę klienta poprzez obsługiwanie większej ilości zapytań i przekazanie, w razie konieczności, rozmowy do pracownika. Nawet jeżeli liczba obsługiwanych klientów wzrasta, wirtualny konsultant sprawia, że nie istnieje potrzeba zatrudniania kolejnych osób.

To rozwiązanie pozwala na wzrost zaufania i zadowolenia klientów, dzięki czemu możliwe jest budowanie długoterminowych pozytywnych relacji z nimi.

Chatbot

To oprogramowanie, które pozwala na automatyzację kontaktu z klientem i generowanie oszczędności. Komunikuje się on z klientami w określonym zakresie tematycznym. Dzięki wbudowanej bazie wiedzy pozwala odpowiedzieć na zadawane pytania w najbardziej adekwatny sposób.

Wysyłanie powiadomień i przypomnień

Ręczne potwierdzanie terminu umówionej wizyty czy też pisanie e-maili informujących o tym, że zakupione produkty zostały wysłane, byłoby bardzo czasochłonne i uciążliwe. Dlatego też warto zautomatyzować te procesy. Wysyłanie powiadomień o statusie sprawy czy przypomnień sprawi, że wzrośnie zaufanie klienta wobec firmy. Będzie miał on pewność, że jego zgłoszenie jest realizowane.

Szablony wiadomości i automatyczne odpowiedzi

Klienci często zadają takie same pytania, na przykład o konkretną ofertę, o ceny czy zakres usług. Pracownicy odpisując kolejnym osobom na te same pytania tracą wiele czasu. Dlatego też warto określić najczęściej zadawane pytania i stworzyć szablony wiadomości albo ustawić opcję automatycznych odpowiedzi.

Zarządzanie mediami społecznościowymi

Jeżeli firma posiada konta na różnych platformach, warto je zintegrować pod jednym interfejsem. Zarządzanie kilkoma kontami mogłoby być męczące i czasochłonne, dlatego warto postawić na takie rozwiązanie.

Zdjęcie główne artykułu: Designed by Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać najlepszy system sprzedaży biletów do kina?
Jak wybrać najlepszy system sprzedaży biletów do kina?
W artykule przedstawimy najważniejsze cechy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze takiego systemu, aby zaspokoić potrzeby zarówno klientów, jak i pracowników kina. 
Gdzie sprawdzą się szklane drzwi?
Gdzie sprawdzą się szklane drzwi?
Szklane drzwi mogą być stylowym uzupełnieniem wystroju wnętrza. Dowiedz się o nich więcej!
Jaka karta pamięci do smartfona? Warto wybrać 512 GB?
Jaka karta pamięci do smartfona? Warto wybrać 512 GB?
Wielu użytkowników może uznać kartę pamięci microSD o pojemności 512 GB za przesadę, ale zapas przestrzeni na dane może paradoksalnie odkryć przed posiadaczem smartfona jego nieznane dotąd możliwości. Urządzenie do pracy, gier, a może przenośne kino? 
Ostatnie wpisy