Jak zautomatyzować kontakt z klientem?
Biznes

Jak zautomatyzować kontakt z klientem?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Automatyzacja obsługi klienta to rozwiązania, które mają na celu uproszczenie i przyspieszenie kontaktu z klientem. Pozwalają one przyspieszyć ten kontakt i zwiększyć jego jakość. Zobacz, jak zautomatyzować kontakt z klientem.

Voicebot

To głosowy asystent, dzięki któremu usprawnisz pracę swojej firmy, zwiększysz jej wydajność i oszczędności. Voicebot, czyli bot głosowy to program komputerowy, który udziela odpowiedzi na zadawane pytania, prowadzi rozmowę i pomaga rozwiązywać konkretne problemy.

Bot głosowy może albo całkowicie obsłużyć klienta, albo po określeniu tematu rozmowy i zebraniu podstawowych informacji przekazać sprawę do danego konsultanta. Voicebot pozwala dopasować konkretne problemy czy tematy, z którymi zwraca się klient, do danych pracowników. Dzięki temu przyspieszona jest obsługa klienta i cały proces komunikacji z nim.

Automatyczna windykacja

Jedną z usług voicebota może być automatyczna windykacja. Usprawnia ona cały proces windykacji i obniża jej koszty. Polega to na odzyskiwaniu należności od klientów bez konieczności angażowania pracowników.

Windykacja jest dla wielu klientów tematem delikatnym, dlatego chętniej podejmą oni rozmowę na ten temat  z botem głosowym niż z pracownikiem. Voicebot nie pokazuje emocji i potrafi jednocześnie skutecznie przeprowadzić klienta przez poszczególne kroki procesu windykacji automatycznej.

Wirtualny konsultant

To rozwiązanie pozwala poprowadzić automatyczną rozmowę z klientem według zaplanowanego scenariusza. Wirtualny konsultant działa niezależnie od pory dnia i tygodnia, dzięki czemu klienci mają możliwość otrzymania obsługi czy odpowiedzi na pytania w każdej chwili. System przetwarza uzyskane informacje i proponuje skuteczne rozwiązanie problemów klienta.

Wirtualny konsultant pozwala usprawnić obsługę klienta poprzez obsługiwanie większej ilości zapytań i przekazanie, w razie konieczności, rozmowy do pracownika. Nawet jeżeli liczba obsługiwanych klientów wzrasta, wirtualny konsultant sprawia, że nie istnieje potrzeba zatrudniania kolejnych osób.

To rozwiązanie pozwala na wzrost zaufania i zadowolenia klientów, dzięki czemu możliwe jest budowanie długoterminowych pozytywnych relacji z nimi.

Chatbot

To oprogramowanie, które pozwala na automatyzację kontaktu z klientem i generowanie oszczędności. Komunikuje się on z klientami w określonym zakresie tematycznym. Dzięki wbudowanej bazie wiedzy pozwala odpowiedzieć na zadawane pytania w najbardziej adekwatny sposób.

Wysyłanie powiadomień i przypomnień

Ręczne potwierdzanie terminu umówionej wizyty czy też pisanie e-maili informujących o tym, że zakupione produkty zostały wysłane, byłoby bardzo czasochłonne i uciążliwe. Dlatego też warto zautomatyzować te procesy. Wysyłanie powiadomień o statusie sprawy czy przypomnień sprawi, że wzrośnie zaufanie klienta wobec firmy. Będzie miał on pewność, że jego zgłoszenie jest realizowane.

Szablony wiadomości i automatyczne odpowiedzi

Klienci często zadają takie same pytania, na przykład o konkretną ofertę, o ceny czy zakres usług. Pracownicy odpisując kolejnym osobom na te same pytania tracą wiele czasu. Dlatego też warto określić najczęściej zadawane pytania i stworzyć szablony wiadomości albo ustawić opcję automatycznych odpowiedzi.

Zarządzanie mediami społecznościowymi

Jeżeli firma posiada konta na różnych platformach, warto je zintegrować pod jednym interfejsem. Zarządzanie kilkoma kontami mogłoby być męczące i czasochłonne, dlatego warto postawić na takie rozwiązanie.

Zdjęcie główne artykułu: Designed by Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wyjazd w góry jesienią – co ubrać?
Wyjazd w góry jesienią – co ubrać?
Nie wiesz, co założyć na jesienny wyjazd w góry? Z nami przygotujesz ciepły i bezpieczny strój.
Jak wzmocnić pozycję na rynku pracy?
Jak wzmocnić pozycję na rynku pracy?
Chcesz mieć silną i pewną pozycję na rynku pracy, by móc dyktować warunki swojego zatrudnienia? Podpowiadamy, jak to osiągnąć!
Jak wybrać optymalne rozwiązanie hostingowe dla prowadzonej przez nas firmy?
Jak wybrać optymalne rozwiązanie hostingowe dla prowadzonej przez nas firmy?
Odkryj kluczowe aspekty do rozważenia podczas wyboru hostingu dla twojej firmy oraz dowiedz się, jak optymalne rozwiązanie może wspierać Twój biznes.
Ostatnie wpisy