Artykuł sponsorowany

Internet jest medium, bez którego bardzo trudno jest nawigować we współczesnym świecie. Osoby ze starszego pokolenia nie dorastały jednak w otoczeniu komputerów i smartfonów przez co korzystanie z Internetu bywa dla nich trudne. Strony w sieci powinny być dostępne i łatwe w użytkowaniu, bez względu na wiek i wiedzę na temat technologii. Projektowanie UX ma sprawić, aby Internet był medium dostępnym dla każdego. 

Co oznacza skrót UX?   

UX to skrót od angielskich słów User Experience, czyli doświadczenie użytkownika. Jest to idea, która zakłada przystępność korzystania z sieci dla każdego człowieka. User Experience jest istotnym elementem stron internetowych, który pozwala na łatwe nawigowanie po stronach internetowych. Portal zaprojektowany na bazie doświadczeń użytkownika wyróżnia się przede wszystkim intuicyjną strukturą interfejsu, jasnym przekazem informacji, przejrzystą treścią. W przypadku sklepów internetowych będzie to na przykład prosty i krótki proces zakupowy. Jest to też strona dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, tak, aby za pośrednictwem smartfona korzystać z niej tak samo łatwo, jak przez komputer. 

Czym zajmuje się UX designer?  

Jest to osoba odpowiada za projektowanie UX, czyli doświadczeń odbiorcy podczas korzystania z danego portalu. Jego podstawowym zadaniem jest zwiększenie satysfakcji użytkownika korzystającego ze strony internetowej, poprzez poprawę jej funkcjonalności oraz dostarczenie produktu łatwego w obsłudze. Projektowanie UX ma na celu przede wszystkim zapewnienie łatwych i przyjemnych interakcji między klientem, a danym portalem czy sklepem online. UX designer zajmuje się przygotowywaniem rozwiązań na podstawie potrzeb klientów. Musi znać oczekiwania przyszłych, potencjalnych użytkowników strony, dzięki czemu stworzy skuteczną strategię UX. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie https://s360.com.pl/oferta/service-design/strategie-i-koncepty-uslug/.   

Badania UX  

Każda strona internetowa, która ma być dopasowana do potrzeb jej użytkowników, powinna być przetestowana przez grupę kontrolną, w celu sprawdzenia skuteczności strategii UX. W takich badaniach wykorzystuje się zarówno metody jakościowe, jak i ilościowe. Dzięki obserwacji użytkowników, korzystających z gotowego produktu, można zauważyć pojawiające się problemy i nowe potrzeby różnych grup. Metody ilościowe pozwalają tworzyć lepsze strategie UX na podstawie analizy danych statystycznych. W procesie testów ilościowych stosuje się metody, takie jak mierzenie aktywności użytkowników (m.in. ruch na stronie czy podejmowane w aplikacji akcje), ankiety badające satysfakcję z użytkowania produktu itp.

Fot.: Alvaro Reyes/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.