Artykuł sponsorowany
Kampanie reklamowe to nieodłączny element marketingu firmy. Obecnie na popularności zyskały kampanie internetowe, jednak nie oznacza to, że outdoor całkowicie odszedł w zapomnienie. Dowiedz się, jak możesz w różnorodny sposób umocnić wizerunek marki, łącząc ze sobą działania offline i online.
W przypadku kampanii reklamowej połączenie działań w przestrzeni wirtualnej oraz w outdoorze może przynieść wiele korzyści. Sprawdzi się to doskonale w przypadku marek, których grupa docelowa jest na tyle różnorodna, że niemożliwe byłoby wybranie jedynie jednej przestrzeni komunikacji. Dzięki łączeniu działań online i offline będziesz bowiem w stanie dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów.
Tak więc korzystając z obu płaszczyzn, będziesz w stanie znacząco poprawić wyniki sprzedażowe Twojej firmy oraz polepszyć lub zmienić wizerunek marki. Warto jednak pamiętać, że aby łączone działania rzeczywiście przynosiły zamierzone skutki, muszą być one dokładnie przemyślanie i harmonijne. Jedynie spójne i współgrające lub uzupełniające się kampanie w online i w outdoorze będą korzystne dla wizerunku Twojej marki.
Każda marka jest inna, dlatego też nie da się jednoznacznie określić, jakie działania warto podjąć, a jakie niekoniecznie. W przypadku jednej firmy dany pomysł może okazać się strzałem w dziesiątkę, a w przypadku innej totalną klapą. Jest jednak kilka elementów kampanii, o które warto zadbać zawsze. Jednym z nich są między innymi profile w social media. Są one obecnie jednym z głównych źródeł komunikacji w przestrzeni online, dlatego też warto zainteresować się propozycjami oferowanymi przez agencje social media. Korzystając z ich usług, możesz mieć pewność, że profile Twojej marki będą prowadzone w profesjonalny i angażujący sposób.
Jeśli chodzi o działania online, warto także skupić się na SEO, czyli optymalizowaniu strony www, dzięki czemu Twoja strona dotrze do większej liczby potencjalnych klientów. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to dość złożony proces, jednak warto w niego zainwestować, aby firma przynosiła korzyści.
Mimo że kampanie reklamowe coraz częściej mają miejsce jedynie w przestrzeni wirtualnej, to warto mieć na uwadze także outdoor. Pamiętajmy jednak, że konsumenci są coraz bardziej wymagający i oczekują czegoś więcej niż nieangażujący billboard czy plakat. Co więc zrobić, żeby ich zainteresować Twoją marką?
Warto postawić na niekonwencjonalne rozwiązania takie jak reklama ambientowa. Jest to nowatorskie podejście do marketingu i reklamy, które pozwoli Ci na zaciekawienie nawet najbardziej wymagających konsumentów. Czym dokładnie jest taka reklama? Jest to nic innego jak niestandardowe działanie marketingowe, na przykład murale, gadżety (na przykład te dostępne na https://zapalniczki.eu/pl/grawer/) rozdawane w nietypowych miejscach, performance, instalacje świetlne… tak naprawdę ogranicza Cię jedynie własna wyobraźnia. Pamiętaj jednak, że ambient marketing stawia głównie na interakcje z odbiorcą oraz że reklamy tego typu muszą charakteryzować się świeżością i pomysłowością.
Zdj. główne: Tycho Atsma/unsplash.com