Czym jest BHP?
Biznes

Czym jest BHP?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Mimo że termin Bezpieczeństwo i Higiena Pracy jest znany praktycznie wszystkim, to wciąż wiele osób nie wie, co dokładnie się za nim kryje. Dowiedz się więc, czym jest BHP oraz jak skutecznie wdrożyć je w Twojej firmie. 

Bezpieczeństwo i Higiena Pracy – czym jest?

BHP, czyli Bezpieczeństwo i Higiena Pracy to nic innego jak zbiór przepisów, w tym różnego rodzaju nakazów, zakazów oraz zasad, które mają na celu zapewnienie pracownikom maksymalnego bezpieczeństwa oraz komfortu w środowisku pracy. BHP to bardzo szeroki zbiór zagadnień, takich jak: medycyna pracy, ekonomika pracy, ergonomia, psychologia pracy czy techniczne bezpieczeństwo. Wszystkie przepisy BHP zawarte są między innymi w Kodeksie Pracy oraz licznych rozporządzeniach, normach i przepisach Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Warto także pamiętać, że do przestrzegania owych przepisów zobowiązany jest zarówno pracownik, jak i pracodawca. Po stronie pracodawcy leży jednak obowiązek zapoznania pracowników z obowiązującymi zasadami oraz odpowiednie przeszkolenie całego zespołu. Jeśli potrzebujesz w swojej firmie zorganizować szkolenia BHP Warszawa jest miejscem, gdzie bez problemu znajdziesz doświadczonych specjalistów w tej dziedzinie.

Czym więc Bezpieczeństwo i Higiena Pracy jest w praktyce? Jest to nic innego jak wszystkie elementy, takie jak odpowiednie natężenie światła, poziom hałasu, oznakowanie magazynów, odległości stanowisk pracy, czujniki ciśnienia, dobrze wyposażone łazienki oraz pomieszczenia socjalne, a także zagwarantowanie pracownikom posiłku oraz wiele innych zasad obowiązujących w biurze/zakładzie/miejscy pracy.

Jak wdrożyć BHP w swojej firmie?

Wdrożenie systemu zarządzania BHP jest nieodłącznym elementem każdej działalności. Jak jednak zrobić to sprawnie i skutecznie? Przede wszystkim należy zacząć od planowania działań realizujących politykę BHP oraz określenia celów. Następnie należy stworzyć w firmie odpowiednie warunki do realizacji owych planów. Oznacza to konieczność zapewnienia niezbędnych zasobów, przeprowadzenia identyfikacji zagrożeń i oceny związanego z nimi ryzyka zawodowego, a także przeprowadzenia szkoleń dla wszystkich pracowników.

Zdj. główne: Mufid Majnun/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Witaj na Florydzie: Rajskiej krainie słońca i przygód
Witaj na Florydzie: Rajskiej krainie słońca i przygód
Floryda - gdzie słońce i plaże spotykają się z magią parków rozrywki, dziką przyrodą i niezwykłymi smakami. Odkryj raj na ziemi w samym sercu Stanów Zjednoczonych.
Domowy bar – jakie urządzenia przydają się do przygotowywania drinków?
Domowy bar – jakie urządzenia przydają się do przygotowywania drinków?
Domowy bar – jakie urządzenia przydają się do przygotowywania drinków? Jak podawać drinki, wino i szampana?
Jak wybrać idealny stycznik przemysłowy dla twojego systemu?
Jak wybrać idealny stycznik przemysłowy dla twojego systemu?
Odkryj, jak wybrać najlepszy dla ciebie stycznik przemysłowy. Dowiedz się, jakie są różnice między modelami i jakie są kluczowe kryteria wyboru.
Ostatnie wpisy