Pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku

Chcesz dowiedzieć się jak pozycjonować strony internetowe, aby osiągnąć doskonałe efekty w jak najkrótszym czasie? Koniecznie zapoznaj się z całym poniższym artykułem, który rozwieje wiele wątpliwości na temat podstawowych działań niezbędnych podczas pozycjonowania. Wszystkie są ważne i istotne, dlatego dopiero wykonanie wszystkich gwarantuje wysoką skuteczność.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, którego celem jest poprawa pozycji wybranej strony w wynikach Google. Z reguły działania te realizuje interaktywna agencja SEO, która zatrudnia zespoły najlepszych specjalistów z branży z ogromnym doświadczeniem i teoretyczną wiedzą, takich jak copywriterzy, pozycjonerzy i programiści. Start-up, czyli witryna bez jakiejkolwiek historii w Google, z reguły znajduje się na bardzo dalekich stronach w Google i w ten sposób nie generuje jakiegokolwiek ruchu. Internauta wpisując w pole wyszukiwania hasło “tanie buty męskie” z pewnością otworzy tylko kilka witryn znajdujących się na pierwszej stronie wyników, dlatego tak ważne jest, aby znaleźć się wśród nich.

Audyt SEO – poznaj witrynę od środka

Pierwszym etapem działań SEO jest przeprowadzenie audytu. Proces ten ma na celu dokładne przeanalizowanie witryny w najmniejszych możliwych szczegółach, dzięki którym agencja będzie w stanie przygotować i zaplanować strategię działań oraz kampanię reklamową z uwzględnieniem wykonania na stronie wszystkich niezbędnych czynności. Każda witryna ma pewne wady, które należy naprawić w trakcie pozycjonowania, dlatego trzeba je koniecznie poznać jeszcze przed rozpoczęciem wszelkich kolejnych czynności.

Wpływ działań on-site na dalsze etapy pozycjonowania

W działaniach on-site chodzi o dokładną modyfikację całego kodu źródłowego i dostosowanie go do wszystkich wymagań algorytmu Google. Niezbędne okaże się naniesienie wielu zmian w zakresie szybkości działania witryny, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, stan indeksacji, sposób wczytywania się strony i renderowania plików graficznych, a także błędy 404 i dane strukturalne oraz wiele, wiele innych. Wszystkich czynności może być nawet kilkaset, dlatego z reguły przeprowadzają je tylko najlepsi programiści z wybranej agencji interaktywnej SEO.

Działania off-site są równie istotne

Nie bez znaczenia są także działania off-site, które z kolei przeprowadza się poza witryną poddaną optymalizacji. W skład tej czynności wchodzi między innymi pozyskiwanie linków zwrotnych prowadzących do danej strony WWW, które mają duży wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Jeszcze do niedawna liczyła się jak największa ilość linków, podczas gdy obecnie najważniejszy jest Page Rank witryny, na której została umieszczona. W ten sposób firma Google całkowicie wypaczyła obecność tzw. farm linków.

Fot. Pixabay/pexels.com

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.