Co wpływa na pozycjonowanie? Pięć podstawowych kwestii
Firmowy marketing

Co wpływa na pozycjonowanie? Pięć podstawowych kwestii

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie potrafi być dość skomplikowanym procesem. Istnieje jednak kilka czynników o największym wpływie na jego efekty – oto najistotniejsze kwestie związane z tym tematem.

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie?

Każda osoba prowadząca własną stronę internetową celuje w jak największą liczbę odwiedzin. Potencjalni odbiorcy muszą być zatem w stanie szybko i sprawnie znaleźć witrynę za pomocą najpopularniejszych wyszukiwarek. Do tego właśnie służą działania SEO (ang. Search Engine Optimization), które sprawiają, że dana strona może znaleźć się u szczytu listy wyników Google. Jeżeli chcesz, by po wpisaniu odpowiedniej frazy Twój portal wyświetlał się jako jeden z pierwszych, warto dowiedzieć się, co ma największy wpływ na pozycję strony.

1. Słowa kluczowe – krótki i długi ogon

Jednym z najważniejszych aspektów dotyczących SEO i pozycjonowania są frazy kluczowe. To głównie na ich podstawie wyszukiwarki dopasowują wyniki do wyrażeń wprowadzanych przez użytkowników. Możemy rozróżnić dwa główne rodzaje słów kluczowych:

  • Frazy short tail (krótki ogon) – krótkie wyrażenia złożone zwykle z 1–2 słów. Są to zwykle popularne wyszukiwania, przy których musimy liczyć się ze sporą konkurencją.
  • Frazy long tail (długi ogon) – pełne frazy lub zdania, często w formie pytań. Liczba wyszukiwań jest znacznie mniejsza, jednak zdecydowanie łatwiej jest „wybić” się na frazach tego typu.

W ostatnich latach hasła long tail są wprowadzane coraz częściej za sprawą usług takich jak wyszukiwanie głosowe, które wiąże się z bardziej naturalnymi wyrażeniami. Na stronie powinno znaleźć się odpowiednie połączenie fraz obydwóch typów. Ważne jest także unikanie zbytniego nasycenia słów kluczowych, które może być traktowane jako spam. Pomoc w przygotowaniu tekstu może zapewnić agencja copywriterska lub agencja SEO współpracująca z firmą tego typu.

2. Budowanie linków

Co wpływa na pozycjonowanie? Nie można pominąć tutaj kwestii budowania linków. To proces, który składa się z kilku części – utrzymanie odpowiedniego formatu linku (bez np. losowych ciągów znaków), linkowanie wewnętrzne oraz linkowanie zewnętrzne. Wewnętrzne budowanie linków jest stosunkowo proste – wystarczy odpowiednio wstawiać odnośniki do innych części własnego serwisu. Zewnętrzny link building stanowi jednak pewne wyzwanie. Należy przede wszystkim zadbać o to, by osoby prowadzące inne portale wiedziały, że na naszej stronie znajdują się treści warte podlinkowania – można tutaj wykorzystać relacje z liderami branży, posty gościnne lub płatne reklamy. Podstawą jest jednak przygotowanie atrakcyjnej zawartości strony, która faktycznie zainteresuje innych użytkowników.

3. Struktura strony i rozmieszczenie słów kluczowych

Algorytmy wyszukiwarek zwracają szczególną uwagę na frazy w nagłówkach. Warto zatem zadbać o poprawną strukturę poprzez stosowanie tagów H1, H2, H3, jak również ozdobników w postaci wyliczeń, tabeli czy grafik. Sporą rolę odgrywają również tagi meta, które odpowiadają za prezentację podglądu strony w wynikach wyszukiwania.

4. Dostosowanie się do lokalnego rynku

Od kilku lat Google coraz bardziej skupia się na pozycjonowaniu lokalnym, by zapewnić użytkownikom wyniki dostosowane do ich położenia. Ma to korzystny wpływ także na obroty przedsiębiorstw, zwłaszcza działających na małym obszarze. Warto zatem zadbać o zawartość wizytówki Google Moja Firma oraz skorzystanie z odpowiednich fraz kluczowych.

W przypadku pozycjonowania poza Polską należy przede wszystkim przygotować treści w innych językach. Koszt pozycjonowania i opracowania zawartości strony może być większy, jednak często będzie to opłacalna inwestycja. Dzięki odpowiednim frazom można osiągnąć skuteczne pozycjonowanie na Wielką Brytanię, pozycjonowanie na Francję czy pozycjonowanie na Hiszpanię.

5. Historia domeny

Na pozycjonowanie wpływa również wiek danej strony, a także jej historia. Problemem może być na przykład częsta zmiana właściciela adresu, co może prowadzić do całkowitego zignorowania strony przez Google. Szczególne znaczenie ma tutaj stosowanie w przeszłości nieuczciwych praktyk SEO – w takim przypadku walka o powrót na wysoką pozycję będzie bardzo trudna.

Zdjęcie autorstwa Tranmautritam z Pexels.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Magazyn otwarty, półotwarty, zamknięty – czym się różnią?
Magazyn otwarty, półotwarty, zamknięty – czym się różnią?
Stoisz przed decyzją o budowie magazynu? Zastanawiasz się, jaki rodzaj powinieneś wybrać? Sprawdź dostępne możliwości oraz ich cechy.
Jak inspekcje termowizyjne mogą wykryć nieszczelności w twojej instalacji fotowoltaicznej?
Jak inspekcje termowizyjne mogą wykryć nieszczelności w twojej instalacji fotowoltaicznej?
Dowiedz się, jak za pomocą nowoczesnej technologii termowizyjnej można skutecznie wykryć ewentualne nieszczelności w twojej instalacji fotowoltaicznej. Zwiększ swoją świadomość i bezpieczeństwo.
Elegancja Bez Granic: Męskie Koszule Pako Lorente
Elegancja Bez Granic: Męskie Koszule Pako Lorente
Dla mężczyzn, którzy cenią wyjątkowość i dbają o swój wygląd, koszule i marynarki Pako Lorente stanowią doskonały wybór.
Ostatnie wpisy